N163 – najsilniejszy czterocylindrowy ciągnik na świecie Artykuły prasowe

13.11.2011

13 listopada 2011 Valtra zaprezentuje na targach Agritechnica w Niemczech swoje nowe ciągniki serii N napędzane silnikami z SCR.

Valtra prezentuje serię N napędzaną silnikiem z układem SCR

Topowe modele z serii N to modele N163 Versu i Direct, które są najpotężniejszymi czterocylindrowymi ciągnikami na świecie. Ponadto, nowa technologia silników AGCO SISU POWER pozwoliła na kompletne przeprojektowanie przodu serii N, aby uczynić go jeszcze bardziej przyjaznym dla użytkownika.

Technologia silników AGCO e3 SCR umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa o około 5-10 procent. Ponadto, emisje cząstek stałych i tlenków azotu są redukowane do wartości ułamkowych w porównaniu do poprzedniej technologii. Użytkownicy ciągników również mogą skorzystać z faktu, że technologia SCR zmniejsza konieczność chłodzenia silnika i utrzymuje olej smarujący w czystszym stanie, co wydłuża żywotność silnika.

Firma Valtra ma wieloletnie doświadczenie z technologią SCR. Ciągnik Valtra Serii S, wprowadzony w 2008 roku, był pierwszym ciągnikiem rolniczym na świecie, w którym zastosowano technologię SCR. Dla użytkowników ciągników technologia SCR jest prosta, gdyż to układy elektroniczne dbają o system. Jedynym zadaniem kierującego jest napełnienie zbiornika AdBlue.

Nowe modele ciągników oferują jeszcze więcej mocy i większy moment obrotowy. Z nowym oprogramowaniem i poprawioną konstrukcją przekładni, zarówno modele bezstopniowe i z powershift zapewniają optymalną wydajność w każdych warunkach. Ciągnik N163 jest najpotężniejszym czterocylindrowym ciągnikiem na świecie, generując standardowo moc 163 KM, a maksymalnie nawet 171 KM.  

Odmieniona maska ciągnika dodatkowo poprawia widoczność do przodu. Nowe światła drogowe i mijania ułatwiają jazdę w ciemności i są ważnym elementem bezpieczeństwa. Przód podwozia został zaprojektowany tak, aby koła, mogły wykonywać głębszy skręt, zmniejszając znacząco jego promień w porównaniu z poprzednimi modelami. Ponadto przedni podnośnik i ładowacz czołowy nie powodują zmniejszenia promienia skrętu, ponieważ są zintegrowane z przodem ciągnika.

Pojemność zbiornika paliwa została zwiększona do 230 litrów. Jako opcja dla  prac leśnych oferowany jest metalowy zbiornik paliwa. Dłuższy rozstaw osi zwiększa stabilność podczas jazdy na drogach. Pięciosłupkowa kabina SVC jest obecnie, oprócz modeli HiTech, oferowana także dla modeli Versu i Direct. Ciągniki nowej serii N firmy Valtra można również wyposażać w obrotowy przedni podnośnik LHLINK.

Nowa seria N jest oferowana z nową, fabrycznie montowaną funkcją gotowości Auto-Steering lub kompletnym pakietem System 150 Auto-Steering, który może kierować ciągnikiem przy pomocy nawigacji satelitarnej z dokładnością do nawet kilku centymetrów. Fabrycznie montowany system AGCOMMAND to system śledzenia pojazdów i narzędzie do rejestracji danych, który monitoruje położenie ciągnika, jego działanie i sprawność. Ciągniki wyposażone w AGCOMMAND mogą być monitorowane przez Internet, na przykład przez właściciela ciągnika lub dealera w serwisie.

Nowe modele stanowią trzecią generację serii N, na co wskazuje ostatnia cyfra w oznaczeniu modelu. Nowe funkcje i wyposażenie jeszcze bardziej zwiększają możliwości dla klientów, w zakresie dostosowania ich ciągnika Valtra do ich własnych indywidualnych potrzeb.

  Standardowy
kw/hp/Nm 
Wzmocniony
kw/hp/Nm 
HiTech     
N113  91/124/510  96/130/530 
N123  99/135/540  105/143/560 
N143  112/152/600  118/160/650 
     
Versu     
N143  112/152/600  118/160/650 
N163  120/163/650  126/171/700 
     
Direct   
N143  112/152/600  118/160/650 
N163  120/163/650  126/171/700 


« Powrót na stronę główną