Europejczycy zadowoleni ze swoich ciągników z przekładnią

14.11.2013
Europejczycy zadowoleni ze swoich ciągników z przekładnią

Najnowsza wersja bezstopniowej przekładni firmy Valtra zdobyła uznanie użytkowników na całym świecie.

Nowa przekładnia Direct 2.0 jest jeszcze prostsza w obsłudze, jeszcze potężniejsza, cichsza, bardziej komfortowa i pozwala zaoszczędzić więcej paliwa niż poprzednie wersje. Przykładowo, poziom hałasu w kabinie modelu T163 EcoPower został obniżony do zaledwie 68,5 decybela.

Jerome Bagland, Indre et Loire, Francja 

Jerome Bagland uprawia 600 hektarów w środkowej Francji. Jego inwentarz obejmuje drób i bydło rasy Charolais. Posiada cztery ciągniki Valtra serii T, jeden serii N, a jeden z nowej serii S jest w drodze. Jego najnowszą maszyną jest T203 Direct.

„Ciągniki Valtry są mocne i niezawodne. Mój dealer, Max Berny, zapewnia też świetną obsługę i wsparcie. Mojego T203 Direct używam to takich prac, jak przygotowanie gleby i rozlewanie gnojowicy. Jest cichy i świetnie sprawdza sie w transporcie dzięki zawieszeniu przedniej osi oraz kabiny”, opowiada Jerome.    

Martijn Voorbraak, Brabancja Zachodnia, Holandia 

Martin Voorbraak posiada 100 hektarów ziemi w Holandii, gdzie uprawia ziemniaki jadalne, ziemniaki – sadzeniaki, nasiona  traw i cykorię. Jego park maszynowy obejmuje jeden ciągnik Valtra 8100, jeden 8050, jeden N141 oraz jeden T203 Direct. T203 Direct używa do siewu, sadzenia, orki i pielęgnacji roślin. „Przekładnia bezstopniowa jest świetna do uprawy ziemniaków, mogę bez ograniczeń zmieniać prędkość a na drodze silnikowi wystarczają bardzo niskie obroty. T203 Direct jest cichy, wygodny dzięki zawieszeniu, łatwy w użytkowaniu i ma naprawdę dużą moc”, mówi Martijn.   

Markus Renner, Reuth, Niemcy 

Markus Renner posiada 110-hektarowe gospodarstwo ze stadem 90 krów mlecznych w Reuth, w Niemczech. Używa T203 Direct do zbioru kukurydzy i zakiszania traw, wykorzystując 9-metrowy zestaw kosiarek, oraz beczkowóz o pojemności 18 metrów sześciennych do rozlewu gnojowicy.

„Przekładnia bezstopniowa jest naprawdę świetna, gdy jedzie się przez miejscowości w korkach, bardzo łatwo jest zatrzymywać się i ruszać. Ciężar jest równomiernie rozłożony, dzięki temu przednia oś dobrze ciągnie. T203 Direct jest tak wygodny, że prawie żałuję, gdy kończę pracę i muszę z niego wysiadać! Chętnie bym po prostu jechał i jechał”, mówi Markus.   

Markku Ruuska, Äänekoski, Finlandia 

Markku Ruuska posiada w środkowej Finlandii 68-hektarowe gospodarstwo z 25 krowami. Jego głównym ciągnikiem jest N163 Direct, na którym pracuje przez około 800 godzin rocznie. Gospodarstwo stosuje ciągniki Valtra/Valmet od lat 60-tych XX wieku. Jego poprzednikiem był ciągnik N143 Direct. „Oszczędność paliwa na N163 Direct, przy jego bezstopniowej przekładni, była przyjemnym zaskoczeniem. Ciągnik potrzebuje ledwie 1300–1600 obrotów. Średnie roczne zużycie paliwa to 8 litrów na godzinę. Podczas oprysków lub wałowania gleby spada nawet do 6 litrów na godzinę. Przy czteroskibowym pługu, zużycie wynosi 9 do 10 litrów na godzinę, a przy 8-metrowej bronie wzrasta do 20 litrów. Zużycie AdBlue jest w zimie prawie żadne, a latem trzeba go dolewać co 4 czy 5 tankowań oleju napędowego. Ciągnik czterocylindrowy jest lżejszy i zwrotniejszy od sześciocylindrowego i posiada lepszą widoczność z kabiny. Przekładnia działa płynnie, a ilość automatyki naprawdę ułatwia pracę operatora”, twierdzi Markku.  

Ahti Mansikka, Loppi, Finlandia

Ahti Mansikka uprawia 120 hektarów w Loppi, w południowej Finlandii. Posiada jednego N163 Direct i wykorzystuje go przy pracach związanych z uprawą zbóż. Ahti pracuje na swojej Valtrze nawet przez 2500 do 2700 godzin rocznie.

„Spędzam dużo czasu w kabinie. W zimie używam ciągnika również do odśnieżania i przygotowania lodowisk. Latem używam go w transporcie, przy nawadnianiu, no i oczywiście do upraw. Mój N163 Direct ma zawieszenie przedniej osi, klimatyzowany fotel kierowcy Evolution, kabinę SVC z pięcioma słupkami, wszystkie możliwe obciążniki kół, dwie lampy ostrzegawcze na dachu, ładowacz czołowy, a nawet Bluetooth. Ciągnik jest naprawdę cichy dzięki temu, że przekładnia bezstopniowa pracuje na niskich obrotach. Tempomat jest kapitalny, kabina jest ergonomiczna a wszystkie elementy sterowania znajdują się po prawej stronie. Jazda z użyciem pedału jest prosta, a ciągnik jest bardzo zwrotny w terenie zabudowanym”, melduje Ahti.   


« Powrót na stronę główną