share

Udoskonalone układy przeniesienia napędu w ciągnikach z serii A

1/2/2019

Udoskonalone układy przeniesienia napędu w ciągnikach z serii A

Nowe modele A104 i A114 z układem przeniesienia napędu HiTech 4 wyróżniają się jeszcze większą uniwersalnością i komfortem użytkowania.

Nowy układ typu 16+16R to przekładnia czterozakresowa, a każdy z zakresów posiada cztery przełożenia (półbiegi). Został on zoptymalizowany z myślą o pracach polowych i przydomowych i umożliwia uzyskanie nawet  sześciu przełożeń w zakresie 4–12 km/h. Opcjonalny układ typu 32+32R pozwala na poruszanie się z bardzo małą prędkością, poniżej 100 m/h, przy 1400 obr./min.

 

Komfort i łatwość obsługi

Nowe modele HiTech 4 zaprojektowano z myślą o płynnej i bezproblemowej pracy przy minimalnym wykorzystaniu sprzęgła. Przekładnia jest obsługiwana przełącznikami kołyskowymi znajdującymi się na ergonomicznej dźwigni. Dzięki szeregowi automatycznych i programowalnych funkcji operator może skupić się na maszynie i wykonywanej pracy – przełożenia są zmieniane przez ciągnik. Nowe elektroniczne elementy sterujące, takie jak joystick z opcjonalnymi funkcjami 3. i 4., amortyzator SoftDrive i hydrauliczne ryglowanie osprzętu, sprawiają że operacje  ładowaczem czołowym można wykonywać z jeszcze większą precyzją.

Kierowca modelu HiTech 4 z serii A czuje się w kabinie bardziej komfortowo. Samą kabinę można dodatkowo wyposażyć w zawieszenie mechaniczne z dwoma stabilizującymi drążkami Panharda. Poziom amortyzacji można ustawić w podobny sposób jak w ciągnikach Valtra z serii N i T.

 

Wyższy poziom wydajności

Zupełnie nowa deska rozdzielcza ułatwia kontrolowanie parametrów użytkowych ciągnika. Panel sterowania zaprojektowano z myślą o optymalnej czytelności nawet w świetle słonecznym. Wyświetlacz można z łatwością skonfigurować, aby pokazywał tylko informacje istotne w kontekście danej pracy.

Modele HiTech 4 A104 i A114 są napędzane czterocylindrowym silnikiem AGCO Power AWFC o mocy od 100 do 110 KM. W silnikach spełniających wymagania Stage IV z zakresu emisji spalin zastosowano technologię selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), która pozwala ograniczyć zarówno emisję spalin, jak i koszty eksploatacji.

W odpowiedzi na żądania klientów nowe modele z serii A można doposażyć w przedni wał odbioru mocy (WOM) oraz TUZ (trzypunktowy układ zawieszenia), które są montowane fabrycznie w studio Valtra Unlimited— zakładzie produkcyjnym w Suolahti.

 

Connect, Care and Go — maksymalizacja efektywnego czasu pracy

Do ciągników Valtra z serii A można dokupić pakiet usług „Connect, Care & Go”, dzięki którym klient może wstępnie określić koszty usług świadczonych w związku z użytkowaniem maszyną. Opcja Vatra Connect daje dostęp do usług w trybie online, danych telemetrycznych całej posiadanej floty maszyn i bieżących propozycji w zakresie serwisu, oferowanego przez lokalnego sprzedawcę.

Klient może poza tym zawrzeć umowę gwarancyjną o rozszerzonym zakresie gwarancji (Valtra Care), zabezpieczającą użytkownika przed ponoszeniem nieoczekiwanych kosztów napraw (z wyłączeniem napraw wynikających ze zużycia eksploatacyjnego). Gwarancja ta jest dostępna w większości krajów europejskich, również w Polsce, a okres gwarancyjny może trwać maksymalnie 5 lat lub 6000 godzin pracy.

W kontekście maksymalizacji efektywnego czasu pracy, gwarantowanej wydajności i maksymalnego zwiększania wartości rezydualnej maszyny sprzedawcy i partnerzy dystrybucyjni firmy Valtra mogą zaoferować pakiet usług Valtra Go, który obejmuje wszystkie ww. czynności serwisowe o całkowitym czasie trwania do 10 000 godzin.

 

Wielokrotnie nagradzana konstrukcja

Zaprezentowana w 2017 r. czwarta generacja ciągników Valtra z serii A zebrała niezwykle przychylne opinie dzięki swojej wyjątkowej konstrukcji i szerokiemu zakresowi zastosowania. Cała seria A została nagrodzona tytułem Maszyny Roku 2017, a w roku 2018 zdobyła nagrodę Red Dot Design w kategorii „Pojazdy użytkowe”.

Nowe modele HiTech 4 są już produkowane i dostarczane. Po raz pierwszy zostaną zaprezentowane publicznie na wystawie LAMMA w Wielkiej Brytanii, która odbędzie się w dniach 8–9 stycznia 2019 r.

 

Model Silnik Maks. KM Maks. kW Maks. Nm Podstawowa przekładnia Nowa przekładnia
A104 44 AWFC 100 75 410 12+12R (24+24R z zakresem biegów pełzających) 16 + 16R
            (32+32R z zakresem biegów pełzających)
A114 44 AWFC 110 82 417 12+12R (24+24R z zakresem biegów pełzających) 16 + 16R
            (32 + 32R z zakresem biegów pełzających)

PLIKI COOKIE

Wykorzystujemy pliki cookie, aby udoskonalać oraz personalizować nasze strony internetowe i usługi. Zaliczają się do nich pliki cookie z serwisów społecznościowych prowadzonych przez strony trzecie, które mogą śledzić sposób, w jaki użytkownicy korzystają z naszej witryny. Kontynuowanie przeglądania strony bez zmiany ustawień zostanie przez nas uznane za wyrażenie zgody na otrzymywanie wszystkich plików cookie znajdujących się w naszej witrynie. Ustawienia plików cookie można zmienić w dowolnym momencie. Dowiedz się więcej

OK, rozumiem.