share
Valtra transmissions 3d

Przekładnie napędowe Valtra

Wygodne, niezawodne i łatwe w użyciu

Valtra tractors on field

Przekładnie napędowe Valtra zostały zaprojektowane tak, by pomóc operatorowi w produktywnej i wydajnej pracy podczas długich dnia roboczych.

Ciągniki Valtra wyposażone są w szereg opcji przekładni i układów hydraulicznych, pozwalających na wykonywanie zadań precyzyjnie, wygodnie i z maksymalną dostępną mocą.

Płynne zmiany kierunku

Precyzyjne i płynne elektrohydrauliczne przełączanie jazdy do przodu i do tyłu zwiększa produktywność, gdy wymagane są częste zmiany kierunku, jak w przypadku zadań z wykorzystaniem ładowarki czołowej.

Dla dodatkowej wygody i bezpieczeństwa przekładnia jest wyposażona także w zintegrowany hamulec ręczny, włączany automatycznie po ustawieniu przekładni w położeniu P lub po wyłączeniu silnika. Wybranie kierunku jazdy powoduje zwolnienie hamulca ręcznego, dlatego nie można omyłkowo pozostawić go załączonego.

Bezsprzęgłowa zmiana przełożeń

Funkcja HiShift w przekładniach powershift HiTech, HiTech 5 oraz Versu firmy Valtra pozwala na ręczną zmianę przełożeń bez naciskania pedału sprzęgła sprawiając, że Twoja praca jest bardziej wydajna, a także zmniejszając napięcie nogi odpowiedzialnej za sprzęgło.

Przekładnie Powershift

Przegląd funkcji przekładni powershift

Działanie Opis Dostępne w modelu
Automatyczna zmiana,    
Tryb 1 Ustawienie fabryczne umożliwiające wygodną jazdę i dobrą wydajność HiTech, HiTech 5, Versu
Automatyczna zmiana,    
Tryb 2 Układ automatycznej zmiany biegów z możliwością dostosowania do potrzeb użytkownika HiTech, HiTech 5, Versu
Automatyczna zmiana,    
Zakresy C / D Umożliwia automatyczną zmianę biegów dla wszystkich prędkości do jazdy po drogach HiTech 5, Versu
Wstępne programowanie przekładni Zwiększa wydajność powtarzalnych operacji przekładni nawrotnej HiTech, HiTech 5, Versu
Automatyczna regulacja prędkości (tempomat)
   
Silnik 1 i 2 Łatwa regulacja prędkości wału WOM i w zmiennych okolicznościach HiTech, HiTech 5
Automatyczna regulacja prędkości (tempomat)    
Prędkość jazdy 1 i 2 Umożliwia bezproblemową regulację prędkości jazdy HiTech, HiTech 5
Układ AutoTraction Najłatwiejsze rozwiązanie do prac wymagających częstego zatrzymywania się i ruszania HiTech, HiTech 5, Versu
Automatyczne sterowanie przekładnią nawrotną, napęd na 4 koła Zapobiega poślizgom w przypadku używania napędu na 2 koła HiTech, HiTech 5, Versu
Automatyczne sterowanie napędem na 4 koła Wydajna praca napędu na 4 koła bez angażowania kierowcy HiTech, HiTech 5, Versu
Automatyczne sterowanie blokadą mechanizmu różnicowego Wydajna obsługa blokady mechanizmy różnicowego bez angażowania kierowcy HiTech, HiTech 5, Versu
Elastyczna prędkość obrotowa biegu jałowego    
1200 > 650 obr./min Niższa prędkość obrotowa biegu jałowego przy dźwigni przekładni nawrotnej w położeniu P, zwiększanie prędkości obrotowej w razie potrzeby w celu chłodzenia katalizatora HiTech, HiTech 5, Versu

Direct CVT

Cztery zakresy robocze gwarantują moc nawet przy niskich prędkościach

Zakresy robocze pozwalają na optymalizację sprawności silnika i przekładni, umożliwiając bardziej ekonomiczną jazdę. Każdy z czterech zakresów roboczych rozpoczyna się od zera i oferuje bezstopniową regulację prędkości. Wydajna praca jest również możliwa podczas jazdy do tyłu tak samo, jak podczas jazdy do przodu.

Należy pamiętać, że zakresy robocze mają mniejszą prędkość maksymalną przekładni 40 km/h w porównaniu z przekładnią 50 km/h.

Zakres roboczy A

  • Ciągnięcie ciężkich elementów / specjalne uprawy
  • 0–9 km/h
  • Do najtrudniejszych zadań, jak na przykład uprawa roli przy niskiej prędkości lub żniwa specjalnych upraw.
  • Idealne, gdy potrzebna jest ciągła duża moc lub precyzyjna regulacja prędkości.
  • Bardzo duża moc ciągnięcia przyczep napędzanych WOM.

Zakres roboczy B

  • Prace polowe
  • 0-18 km/h
  • Uniwersalny zakres prac polowych
  • Idealny do siewu i szybszej uprawy oraz różnych operacji powiązanych z paszami.
  • Łatwe sterowanie podczas różnych operacji (np. prędkości zbiorów).
  • Odpowiedni także do transportu w lesie.

Zakres roboczy C

  • Szybka praca
  • 0-27 km/h
  • Idealny podczas transportu w warunkach polowych.
  • Odpowiedni do wielu zastosowań komunalnych.
  • Sprawne ruszanie z dużym obciążeniem.

Zakres roboczy D

  • Transport po drogach publicznych
  • 0-50 km/h
  • Idealny podczas transportu przy dużych prędkościach.
Valtra tractor in snow

Automatyczny lub manualny tryb działania

Tryb automatyczny jest optymalny do większości prac polowych oraz zadań drogowych. Ten tryb wykorzystuje najwyższy możliwy współczynnik przełożenia, co zapewnia optymalne zużycie paliwa.

Tryb ręczny można wybrać w zakresach roboczych A i B. Współczynnik przełożenia jest sterowany wyłącznie przez kierowcę przy użyciu dźwignie CVT. Ten tryb jest odpowiedni zwłaszcza do zadań związanych ze zbiorami, które wymagają dostosowania prędkości do warunków pracy oraz rodzaju zbiorów.

Elastyczne ustawienia do różnych warunków roboczych

AVT

Valtra tractor on road

AVT – bezstopniowa sprawność

Dzięki przekładni bezstopniowej AGCO (AGCO AVT) ogólna wydajność ciągników Valtra serii S uległa dalszemu zwiększeniu.  

Przekładnia bezstopniowa AGCO wyprodukowana przez AGCO w Niemczech od lat jest liderem na europejskim rynku wśród przekładni do dużych ciągników. Jej popularność opiera się na wszechstronności, a przede wszystkim na oszczędności paliwa. Dotyczy to zwłaszcza prac kontraktowych, które wymagają częstego przemieszczania się pomiędzy lokalizacjami. Przekładnia bezstopniowa AGCO umożliwia sprawną jazdę przy niskiej prędkości obrotowej silnika.

Valtra CVT automode

Tryb automatyczny

Podczas uruchamiania silnika domyślnie ustawiony jest tryb automatyczny. Zasada działania jest prosta: tryb automatyczny wykorzystuje najwyższe możliwe przełożenie przekładni w celu zoptymalizowania oszczędności paliwa. Na przykład w trakcie ciągnięcia ładunku w trudnym terenie przekładnia dostosowuje przełożenie (prędkość obrotową silnika) w celu uzyskania stałej prędkości jazdy. Dostępne są dwa ustawienia tempomatu prędkości jazdy oraz jedno ustawienie tempomatu prędkości obrotowej silnika.

Valtra CVT manualmode

Tryb ręczny

Po wybraniu trybu ręcznego można precyzyjnie sterować prędkością jazdy i prędkością obrotową silnika. Dostępne są dwa ustawienia tempomatu prędkości jazdy oraz jedno ustawienie tempomatu prędkości obrotowej silnika. Podczas korzystania z WOM tempomat reguluje prędkość obrotową silnika w celu uzyskania żądanej wydajności.