Ciągniki Valtra wyposażone są w szereg opcji przekładni i układów hydraulicznych, pozwalających na wykonywanie zadań precyzyjnie, wygodnie i z maksymalną dostępną mocą.
Precyzyjne i płynne elektrohydrauliczne przełączanie jazdy do przodu i do tyłu zwiększa produktywność, gdy wymagane są częste zmiany kierunku, jak w przypadku zadań z wykorzystaniem ładowarki czołowej.
Dla dodatkowej wygody i bezpieczeństwa przekładnia jest wyposażona także w zintegrowany hamulec ręczny, włączany automatycznie po ustawieniu przekładni w położeniu P lub po wyłączeniu silnika. Wybranie kierunku jazdy powoduje zwolnienie hamulca ręcznego, dlatego nie można omyłkowo pozostawić go załączonego.
Funkcja HiShift w przekładniach powershift HiTech, HiTech 5 oraz Versu firmy Valtra pozwala na ręczną zmianę przełożeń bez naciskania pedału sprzęgła sprawiając, że Twoja praca jest bardziej wydajna, a także zmniejszając napięcie nogi odpowiedzialnej za sprzęgło.
Działanie | Opis | Dostępne w modelu |
---|---|---|
Automatyczna zmiana, | ||
Tryb 1 | Ustawienie fabryczne umożliwiające wygodną jazdę i dobrą wydajność | HiTech, HiTech 5, Versu |
Automatyczna zmiana, | ||
Tryb 2 | Układ automatycznej zmiany biegów z możliwością dostosowania do potrzeb użytkownika | HiTech, HiTech 5, Versu |
Automatyczna zmiana, | ||
Zakresy C / D | Umożliwia automatyczną zmianę biegów dla wszystkich prędkości do jazdy po drogach | HiTech 5, Versu |
Wstępne programowanie przekładni | Zwiększa wydajność powtarzalnych operacji przekładni nawrotnej | HiTech, HiTech 5, Versu |
Automatyczna regulacja prędkości (tempomat) |
||
Silnik 1 i 2 | Łatwa regulacja prędkości wału WOM i w zmiennych okolicznościach | HiTech, HiTech 5 |
Automatyczna regulacja prędkości (tempomat) | ||
Prędkość jazdy 1 i 2 | Umożliwia bezproblemową regulację prędkości jazdy | HiTech, HiTech 5 |
Układ AutoTraction | Najłatwiejsze rozwiązanie do prac wymagających częstego zatrzymywania się i ruszania | HiTech, HiTech 5, Versu |
Automatyczne sterowanie przekładnią nawrotną, napęd na 4 koła | Zapobiega poślizgom w przypadku używania napędu na 2 koła | HiTech, HiTech 5, Versu |
Automatyczne sterowanie napędem na 4 koła | Wydajna praca napędu na 4 koła bez angażowania kierowcy | HiTech, HiTech 5, Versu |
Automatyczne sterowanie blokadą mechanizmu różnicowego | Wydajna obsługa blokady mechanizmy różnicowego bez angażowania kierowcy | HiTech, HiTech 5, Versu |
Elastyczna prędkość obrotowa biegu jałowego | ||
1200 > 650 obr./min | Niższa prędkość obrotowa biegu jałowego przy dźwigni przekładni nawrotnej w położeniu P, zwiększanie prędkości obrotowej w razie potrzeby w celu chłodzenia katalizatora | HiTech, HiTech 5, Versu |
Zakresy robocze pozwalają na optymalizację sprawności silnika i przekładni, umożliwiając bardziej ekonomiczną jazdę. Każdy z czterech zakresów roboczych rozpoczyna się od zera i oferuje bezstopniową regulację prędkości. Wydajna praca jest również możliwa podczas jazdy do tyłu tak samo, jak podczas jazdy do przodu.
Należy pamiętać, że zakresy robocze mają mniejszą prędkość maksymalną przekładni 40 km/h w porównaniu z przekładnią 50 km/h.
Tryb automatyczny jest optymalny do większości prac polowych oraz zadań drogowych. Ten tryb wykorzystuje najwyższy możliwy współczynnik przełożenia, co zapewnia optymalne zużycie paliwa.
Tryb ręczny można wybrać w zakresach roboczych A i B. Współczynnik przełożenia jest sterowany wyłącznie przez kierowcę przy użyciu dźwignie CVT. Ten tryb jest odpowiedni zwłaszcza do zadań związanych ze zbiorami, które wymagają dostosowania prędkości do warunków pracy oraz rodzaju zbiorów.
Elastyczne ustawienia do różnych warunków roboczych
Dzięki przekładni bezstopniowej AGCO (AGCO AVT) ogólna wydajność ciągników Valtra serii S uległa dalszemu zwiększeniu.
Przekładnia bezstopniowa AGCO wyprodukowana przez AGCO w Niemczech od lat jest liderem na europejskim rynku wśród przekładni do dużych ciągników. Jej popularność opiera się na wszechstronności, a przede wszystkim na oszczędności paliwa. Dotyczy to zwłaszcza prac kontraktowych, które wymagają częstego przemieszczania się pomiędzy lokalizacjami. Przekładnia bezstopniowa AGCO umożliwia sprawną jazdę przy niskiej prędkości obrotowej silnika.
Podczas uruchamiania silnika domyślnie ustawiony jest tryb automatyczny. Zasada działania jest prosta: tryb automatyczny wykorzystuje najwyższe możliwe przełożenie przekładni w celu zoptymalizowania oszczędności paliwa. Na przykład w trakcie ciągnięcia ładunku w trudnym terenie przekładnia dostosowuje przełożenie (prędkość obrotową silnika) w celu uzyskania stałej prędkości jazdy. Dostępne są dwa ustawienia tempomatu prędkości jazdy oraz jedno ustawienie tempomatu prędkości obrotowej silnika.
Po wybraniu trybu ręcznego można precyzyjnie sterować prędkością jazdy i prędkością obrotową silnika. Dostępne są dwa ustawienia tempomatu prędkości jazdy oraz jedno ustawienie tempomatu prędkości obrotowej silnika. Podczas korzystania z WOM tempomat reguluje prędkość obrotową silnika w celu uzyskania żądanej wydajności.