Wszyscy jesteśmy świadomi tego, że w instrukcji wspomina się o codziennych przeglądach, ale kto tak naprawdę się do tego stosuje? Zwykle nie widać zbyt wielu rąk w górze w odpowiedzi na to pytanie. Należy jednak pamiętać, że regularne serwisowanie i konserwacja mają ogromne znaczenie dla niezawodności i wartości maszyny. Poniżej znajdziecie kilka skutecznych porad od naszych mechaników na temat tego, jak dbać o ciągnik.
- Należy regularnie sprawdzać poziom oleju i płynu. Jest to bardzo proste, szczególnie biorąc pod uwagę dogodny harmonogram przeglądów.
 - Ciśnienie w oponach należy dostosowywać do każdego typu pracy, nie tylko do siewu. Ciśnienie w oponach wpływa na zużycie paliwa, siłę uciągu i stopień ubicia gruntu.
 - Ze względu na regulacje UE dotyczące hamulców coraz popularniejsze stają się systemy pneumatyczne. Aby móc w pełni wykorzystać ich potencjał, chłodnicę należy regularnie czyścić sprężonym powietrzem. Czysta chłodnica to lepsze osiągi i mniejsze ryzyko pożaru.
 - Należy regularnie smarować ciągnik i ładowacz czołowy. W nowszych ciągnikach instrukcja smarowania znajduje się w skrzyni na baterie albo na tylnej ścianie kabiny, w zależności od modelu.
 - Należy wymieniać filtr paliwa i przestawić się na odpowiedni typ zimowego paliwa, zanim nadejdą mrozy. O tej prostej czynności zapomina wielu klientów na zimnej północy, przez co muszą każdej jesieni wzywać do siebie autoryzowanych mechaników.
 - W przypadku nowych ciągników zgodnych z normami emisji spalin należy zawsze używać paliwa o niskiej zawartości siarki. Zbyt duża zawartość siarki w paliwie może skutkować awariami układu oczyszczania spalin i zatykaniem się katalizatora.
 - Nowoczesne ciągniki wyposażone są w wiele urządzeń elektrycznych i elektronikę, dlatego należy też regularnie sprawdzać stan akumulatora, terminala i okablowania.
 - Jeżeli szyby w kabinie zaczynają zaparowywać, rozwiązaniem zwykle jest wymiana filtra powietrza.