Zawieszenie pneumatyczne jest powszechnie stosowane w pojazdach użytkowych i pasażerskich, lecz w przypadku ciągników przez ostatnie 20 lat jest to cecha wyróżniająca maszyny Valtra. Zawieszenie Aires w osi przedniej było opcjonalnie dostępne w ciągnikach serii T, a teraz wprowadzono je również w serii N.
Oś przednia z zawieszeniem pneumatycznym szybciej reaguje na wyboje niż zawieszenie hydropneumatyczne. System Aires korzysta ze sprężonego powietrza dostarczanego przez układ pneumatyczny ciągnika, który może również służyć do wielu innych celów, np. hamowania przyczepy. Ponadto zawieszenie pneumatyczne reaguje bardzo szybko nawet na największe zmiany obciążenia, np. podczas korzystania z ładowacza czołowego, a układ działa równo wydajnie w niskich, jak i wysokich temperaturach.
Zawieszenie osi przedniej Aires będzie dostępne w modelach N174 zgodnych z normami stage V już tej wiosny oraz w modelach N134 i N154 od jesieni 2019 r. Zawieszenie hydropneumatyczne osi przedniej będzie nadal dostępne w mniejszych modelach serii N.
Zawieszenie Aires
- Idealny do ładowaczy czołowych i mroźnych warunków.
- Technologia sprawdzona w serii T.
- Wyposażony w układ sprężonego powietrza.
- Jeden miech pneumatyczny, dwa amortyzatory.