share

Jak w pełni wykorzystać SmartTouch

 

Profile

Ustawienia wszystkich narzędzi można zapisywać w profilach. Jeśli ciągnika używa więcej niż jedna osoba, dla każdego użytkownika można zapisać indywidualne ustawienia.

  1. Najpierw należy otworzyć menu Profile na górze ekranu. Jako podstawę nowego profilu można na początek wybrać ustawienia fabryczne lub istniejący profil. Na przykład, jeśli zapisano już ustawienia pługa, mogą one służyć jako podstawa dla ustawień kultywatora. Nowemu profilowi należy od razu nadać nazwę, co pozwoli uniknąć zapisania go w miejsce poprzednich ustawień. W ustawieniach można zapisywać dowolną ilość profili.
  2. W profilu można zapisać wszystkie ustawienia dostępne z poziomu podłokietnika SmartTouch. Dotyczy to m.in. ustawień silnika, funkcji programowalnych przycisków, ustawień układu przeniesienia napędu, ustawień U-Pilota i ustawień WOM.
  3. W przypadku orki można na przykład przyporządkować przyciski do funkcji podnoszenia i obracania pługa oraz wybrać przełącznik do regulacji szerokości roboczej. Poprzeczną regulację pługa będzie można wykonać jednym z joysticków na dźwigni wielofunkcyjnej, a drugim go podnosić. W ustawieniach silnika można wyznaczyć obroty minimalne i maksymalne. Ustawienia kamery pozwalają m.in. wybrać tryb pełnoekranowy obrazu z kamery bezpieczeństwa podczas cofania, a podczas jazdy do przodu wyświetlanie tego obrazu w mniejszym oknie. Ustawienia wyświetlania w czasie jazdy można zmienić np. dzieląc wyświetlacz na cztery części, z których jedna wyświetli informacje o układzie przeniesienia napędu, druga obraz z kamery, trzecia położenie przedniego podnośnika, a ostatnia liczniki.
  4. Nowe ustawienia zapisują się automatycznie w wybranym profilu. Przy kolejnym użyciu danego narzędzia będzie można wybrać te same ustawienia lub odpowiednio je skorygować.

Prace pociągowe

Dotyczy to maszyn i narzędzi przyczepianych lub zawieszanych na tylnym podnośniku ciągnika, które i zwykle wymagają podłączenia do wielu zaworów hydraulicznych. Wszystkie te operacje można zaprogramować i sterować nimi przy użyciu dźwigni jazdy, co pozwalazawsze trzymać lewą rękę na kierownicy. Prawą ręką można kontrolować prędkość, używając kciuka do sterowania układem hydraulicznym, a programowalne przyciski pamięci mogą być używane do innych funkcji.

  1. Chcesz użyć systemu zarządzania U-pilot na uwrociach? Programowanie systemu jest bardzo proste. Można zaprogramować sekwencje według czasu lub odległości. Podczas orki można zaprogramować przycisk pamięci M1 by wyłączał napęd na cztery koła, tempomat i blokadę mechanizmu różnicowego, podnosił pług i zawracał – wszystko jednym przyciskiem – gdy ciągnik dotrze do uwrocia. Tak samo można zaprogramować przycisk M2, by wywoływał te same czynności w odwrotnej kolejności, gdy ciągnik wjeżdża w bruzdę. Całą tę sekwencję można też przypisać do jednego przycisku.
  2. Dźwignia pod kciukiem może być na przykład używana do dostosowywania głębokości roboczej do warunków glebowych. Można także dopasować przepływ hydrauliczny tak, by zróżnicować reakcje narzędzia na ruchy dźwigni.
  3. Im mocniejszy nacisk na joysticki analogowe, tym większy przepływ. Joysticki można też zaprogramować, by jedno pchnięcie uruchamiało przepływ hydrauliczny na 15 sekund, na przykład gdy ciągnik zawraca.

Zadania ładowacza czołowego

Według nas Valtra serii N z podłokietnikiem SmartTouch jest najlepszym ciągnikiem z ładowaczem czołowym. Jest świetnie wyważony i oferuje doskonałą widoczność, mocny układ hydrauliczny, zintegrowany ładowacz czołowy zaprojektowany specjalnie dla tego modelu oraz proporcjonalny joystick do precyzyjnego sterowania.

  1. Na joysticku hydraulicznym znajduje się trzecia dźwignia „live“, która pozwala sterować jednocześnie trzema funkcjami hydrauliki ładowacza czołowego. Można na przykład podnosić i opuszczać ładowacz, przesuwając joystickiem do przodu lub do tyłu, przechylić go, przesuwając joystickiem w bok i równocześnie używać trzeciej sekcji hydrauliki.
  2. Podczas pracy ładowaczem czołowym można trzymać lewą rękę na kierownicy, a prawą na dźwigni jazdy, gdzie także znajduje się przełącznik jazdy przód/tył.
  3. Opatentowany asystent hydrauliki Valtra automatycznie zwiększa prędkość silnika zależnie od potrzeb, według zapotrzebowania na moc w układzie hydrauliki.
  4. W menu ustawień ładowacza czołowego znajduje się funkcja amortyzacji ładowacza i automatyczne ryglowanie osprzętu. To drugie daje 60 sekund na zmianę osprzętu ładowacza, po których nie może wystąpić przypadkowe odblokowanie.

Zadania WOM

Zamierzasz korzystać z kosiarki z kondycjonerem, glebogryzarki, rębaka lub dmuchawy do śniegu? Tworzenie ustawień dla poszczególnych maszyn jest niezwykle proste i pozwala pracować zgodnie z oczekiwaniami.

  1. Wystarczy nacisnąć na ekranie symbol WOM na górze ciągnika.
  2. Przeciągnięcie palcem pozwala wybrać, czy tworzone ustawienia dotyczą przedniego czy tylnego WOM. Na początek można ustawić na przykład prędkość obrotową. Układ tempomatu WOM to przydatna funkcja, która automatycznie ustawia optymalną prędkość silnika, gdy załącza się WOM, co eliminuje konieczność używania dźwigni lub pedału do regulacji obrotów. Kolejnym pomocnym narzędziem jest funkcja Auto-WOM, dzięki której można zaprogramować włączanie lub wyłączanie wału odbioru mocy dla konkretnego położenia tylnego podnośnika. Podczas pracy z dmuchawą do śniegu można ustawić automatyczne wyłącznie WOM, gdy podnośnik jest podniesiony na konkretną wysokość i ponowne włączanie, gdy podnośnik jest poniżej tego lub innego poziomu.
  3. Na dźwigni jazdy znajdują się dwa programowalne przyciski, które można ustawić, by na przykład włączały lub wyłączały WOM. Dzięki tym przyciskom nie będzie już konieczne szukanie przełącznika WOM z boku podłokietnika.
  4. Po zaprogramowaniu ustawień WOM można przejść do tworzenia ustawień U-Pilota i wyświetlacza.
  5. Gdy podczas pracy glebogryzarką używany jest system jazdy do tyłu TwinTraci chcemy z maksymalną precyzją sterować podnośnikiem AutoControl, możemy zaprogramować do tego mini joystick hydrauliki. Analogowy joystick hydrauliczny pozwala sterować jednocześnie trzema blokami hydrauliki: jednym przez poruszanie joystickiem w przód i w tył, drugim przez poruszanie joystickiem na boki, a trzecim – dźwigienką na górze joysticka.

PRZECZYTAJ POZOSTAŁE ARTYKUŁY NA BLOGU

WRÓĆ NA BLOGA

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
O SMARTTOUCH

SMARTTOUCH

ZOBACZ FILMY INSTRUKTAŻOWE

PRZEJDŹ NA YOUTUBE