share

Nadchodzi seria A piątej generacji

Ciągniki Valtra serii A czwartej generacji były produkowane w fabryce Suolahti w Finlandii przez zaledwie kilka lat (po poprzedniej generacji A3). Obecnie Valtra wprowadza piątą generację modeli serii A. Seria A czwartej generacji dwukrotnie, w 2017 i 2019 r., zdobyła nagrodę maszyny roku (Machine of the Year). Piąta generacja tego popularnego modelu oferuje wiele nowych funkcji, o które prosili klienci.

Nowa seria obejmuje siedem modeli, z których wszystkie są dostępne jako tzw. modele GL wyposażone w łatwą w obsłudze mechaniczną przekładnię. Najpopularniejsze modele o mocy 105 i 115 KM są również dostępne z czterostopniową przekładnią Powershift. Biegi w modelach HiTech 4 są zmieniane w sposób całkowicie elektroniczny. Wszystkie modele posiadają dobrze znaną funkcję zmiany kierunku jazdy ze zintegrowanym hamulcem postojowym.

– Modeli z serii A można teraz pod wieloma względami używać jeszcze wydajniej i wygodniej. W kilku modelach dostępna jest przekładnia Powershift, w modelach GL zmodernizowaliśmy podłokietnik ładowacza czołowego, modele czterocylindrowe mają o pięć koni mechanicznych więcej niż dotychczas, a interwały serwisowe wydłużyliśmy do 600 godzin – zapewnia Marko Ojalehto, specjalista ds. marketingu produktów odpowiedzialny za nową serię A.

Ponad połowa ciągników serii A jest fabrycznie wyposażona w ładowacz czołowy. W związku z tym wiele ulepszeń zostało zaprojektowanych tak, aby jeszcze bardziej ułatwić pracę z tym narzędziem – na przykład zastosowanie przekładni Powershift i zmodernizowanych podłokietników sterowania znanych z modeli HT4.

Więcej biegów w przekładni Powershift i zaawansowany silnik

Modele trzycylindrowe A75–A95 można teraz wyposażyć w przekładnię HiTech 2 z dwoma biegami Powershift, co sprawia, że praca na polu jest bardziej wydajna, a jazda po drodze wymaga mniejszych obrotów silnika. Modele HiTech 2 posiadają przekładnię z 24 prędkościami do przodu i 24 do tyłu.

W modelach z czterema cylindrami moc silnika zwiększono o pięć koni mechanicznych i jest teraz ona zgodna z oznaczeniem modelu. Mniejsze modele mają silnik trzycylindrowy. Wszystkie silniki spełniają normy emisji spalin Stage V i oprócz układu SCR mają też filtr cząstek stałych (DPF) bez układu recyrkulacji spalin (EGR). Dzięki nowemu pedałowi gazu można teraz jeszcze precyzyjniej sterować prędkością i mocą silnika. Wydłużenie interwału serwisowego z 500 do 600 godzin generuje oszczędności, a jednocześnie wydłuża czas produktywnej pracy.

Modele serii A są dostępne z hamulcami pneumatycznymi lub hydraulicznym układem hamulcowym dla przyczep. Układ hydrauliczny hamulców automatycznie wykrywa, czy podłączone do niego hamulce są standardowymi hamulcami jednoobwodowymi, czy nowoczesnymi hamulcami dwuobwodowymi.

Nowe funkcje w serii A piątej generacji:

  • 5 koni mechanicznych więcej w modelach A105–A135
  • Opcjonalnie przekładnia z dwoma biegami Powershift w modelach A75–A95

    •  Funkcja AutoTraction, którą można włączać i wyłączać

  • Hamulce hydrauliczne dwuobwodowe
  • Nowy podłokietnik w modelach z dźwignią zmiany biegów
  • Zmodernizowane silniki zgodne z normą Stage V
  • 600-godzinne interwały serwisowe
  • Nowa konstrukcja maski
  • Nowa konstrukcja kół
  • Opcjonalne przyciski WOM na tylnym błotniku w modelach HiTech 4
  • Opcjonalny zdalny monitoring Valtra Connect
  • Automatyczny główny wyłącznik prądu w stacyjce
Seria A A75 A85 A95 A105 A115 A125 A135
Silnik AGCO Power 33-MB-TN-D5
3 scyl. / 3,3 l
AGCO Power 44-MB-TN-D5
4 cyl. / 4,4 l
Przekładnia 4WD, 12+12, HiTech (Power Shuttle), Opcjonalny bieg pełzający (24+24)
24+24 Powershift 16+16 Powershift  
WOM 2 prędkości 2 lub 3 prędkość WOM
Siła udźwigu 3000 kg 4300 kg 5200 kg
Wydatek pompy 65 l/min 98 l/min
Rozstaw osi 225 cm 243 cm 250 cm
Waga 3500 kg 4000 kg 4750 kg
Moc 75 KM 85 KM 95 KM 105 KM 115 KM 125 KM 135 KM
Moment obrotowy 315 Nm 350 Nm 355 Nm 435 Nm 455 Nm 520 Nm 540 Nm