share

Systemy Section Control i Task Doc już dostępne w ciągnikach SmartTouch

Systemy kontroli sekcji (Section Control) i dokumentacji zadań (Task Doc), od sierpnia 2018 r. są dostępne w określonych modelach Valtra z podłokietnikiem SmartTouch i automatycznym układem prowadzenia Auto-Guide.

Rok później dostępne będzie również zmienne dawkowanie.

 

Section Control pozwala operatorowi zautomatyzować pracę dysz opryskiwacza, aby dowolnie je otwierać lub zamykać. Jest to szczególnie przydatne podczas jazdy opryskiwaczem o dużej szerokości roboczej na klinach pola, które już zostało opryskane – w takim przypadku system zamyka dysze tam, gdzie jest to konieczne, aby zapobiec dwukrotnemu opryskiwaniu powierzchni pola.

 

 

System kontroli sekcji (Section Control).

System Task Doc pozwala na łączność między planem zabiegów wykonanym na komputerze a ciągnikiem. Dane są wymieniane przez łączność Bluetooth lub GPRS w przypadku Task Doc Pro.

Task Doc może odczytać plany zabiegów wykonane przy użyciu większości rodzajów oprogramowań do zarządzania gospodarstwem. Może być również stosowany do raportowania UE, ponieważ automatycznie rejestruje wszystkie zadania ciągnika uwzględnione w planie uprawy.

System dokumentacji zadań (Task Doc).

Zmienne dawkowanie dostępne w 2019 r.

Sterowanie zmienną dawką będzie dostępne w ciągnikach SmartTouch w przyszłym roku. Umożliwia ono dokładny wysiew zalecanej ilości nawozu na polu.

Zmienne dawkowanie.

Nowe funkcje w pewnym stopniu wzajemnie się uzupełniają , na przykład system Section Control wymaga Task Doc. W praktyce każda funkcja wymaga układu Auto-Guide. Nowe zlecenia prac mogą być przesyłane zdalnie do ciągników SmartTouch z naszego portalu internetowego” – mówi Johan Grotell, specjalista ds. technologii w firmie Valtra.

Popularność systemu Auto-Guide znacząco wzrosła w ostatnich latach. W tym roku ponad połowa wszystkich nowych ciągników Valtra została zamówiona z fabrycznym przygotowaniem do montażu automatycznego systemu prowadzenia lub pełną nawigacją Auto-Guide. Dla porównania, w 2016 r. Auto-Guide zainstalowano na zaledwie 3%, a gotowość do instalacji na zaledwie kilkudziesięciu procentach nowych ciągników.

PRZECZYTAJ POZOSTAŁE ARTYKUŁY NA BLOGU

WRÓĆ NA BLOGA

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
O NASZYCH TECHNOLOGIACH

TECHNOLOGIE VALTRA