share

Pakiety serwisowe oferują wygodę zarówno dla dealerów, jak i właścicieli traktorów

Pakiety serwisowe są specjalnością Valtra już od ponad 20 lat. Konkurujące ze sobą marki traktorów, producenci maszyn stosowanych w leśnictwie oraz maszyn ciężkich wprowadzili podobne pakiety serwisowe.

„Pakiety serwisowe ułatwiają i przyspieszają pracę zarówno w zakresie części zamiennych, jak i serwisowania. Pakiet serwisowy zawiera wszelkie niezbędne części, dlatego też nie ma potrzeby ich pozyskania z dedykowanego miejsca sprzedaży części zamiennych. Pozwala to przyspieszyć pracę i usprawnić cały proces. Ponadto, pakiety serwisowe pozwalają zagwarantować, że wszystkie niezbędne części zostaną wymienione i o niczym nie zapomnimy” mówi Jussi Anttonen, Kierownik, Dział sprzedaży części.

Z wyjątkiem smarów, każdy pakiet serwisowy zawiera wszystkie części wymagane do serwisowania określonego modelu traktora, takie jak filtry powietrza, filtry olejowe i uszczelki. Pakiety serwisowe są dostępne dla kolejnych interwałów serwisowych obejmujących modele starsze, tj. serwisy po 500 i 1000 godzinach pracy, jak również dla interwałów obejmujących modele nowsze, tj. serwisy po 600 lub 1200 godzinach pracy. Każdy pakiet zawiera również torby do utylizacji starych i zużytych filtrów.

Centrum części zamiennych Valtra w Suolahti magazynuje dużą ilość pakietów serwisowych przygotowanych dla różnych modeli i traktorów różnych roczników, jak również pakietów przygotowanych dla bardziej rozbudowanych oraz mniejszych prac serwisowych.

 

Bardziej opłacalne niż kupno poszczególnych części

Zawartość pakietów serwisowych jest bardziej efektywna kosztowo niż kupowanie poszczególnych części odrębnie. Pakiety serwisowe pozwalają również zaoszczędzić dużo pracy na etapie pobierania części, zarówno po stronie magazynu głównego, jak i u dealera. Pakiety serwisowe Valtra są kolekcjonowane w centrum części zamiennych w Suolahti na terenie Finlandii.

„Około 70. procent pakietów serwisowych trafia do autoryzowanych dealerów serwisowych, a 30 procent bezpośrednio do posiadaczy ciągników, samodzielnie wykonujących prace konserwacyjne. Pokazuje to, że profesjonalni serwisanci również preferują korzystanie z takich pakietów”.

Pakiety serwisowe faktycznie stanowią łatwy sposób na utrzymanie traktorów w dobrym stanie oraz utrzymanie ich wartości w przypadku dalszej sprzedaży. Regularne serwisowanie to inwestycja, która sama się zwraca w zakresie niezawodności oraz później na etapie sprzedaży ciągnika.