share

Fabrycznie regenerowane podzespoły kosztują tylko 60–70 % ceny nowych

Regeneracja głównych podzespołów Valtra rozwija się w szybkim tempie. Tego lata firma Valtra przeniosła regenerację do nowych przestronnych obiektów. Pięciu techników naprawia rocznie ponad 800 przekładni głównych, przekładni PowerShift i przekładni nawrotnych.

Fabrycznie regenerowane przekładnie pojawiły się w ofercie Valtra już pięć lat temu. Sprzedaż regenerowanych podzespołów rośnie o 30–40% rocznie. Równie szybko wzrasta, dziesięcioletnie już, doświadczenie Valtra w naprawach głównych silników.

„Latem przenieśliśmy się z naszych starych obiektów o powierzchni 130 m2 do nowych o powierzchni 720 m2, co pokazuje, jak duże jest tempo naszego rozwoju – mówi Jari Luoma-aho, kierownik ds. regeneracji układów przeniesienia napędu Valtra.

Wśród rosnącej liczby klientów regenerowane podzespoły stanowią atrakcyjną alternatywę dla fabrycznie nowych, a więc i droższych elementów. W porównaniu z nowymi, podzespoły regenerowane są nie tylko tańsze, ale również wpływają na skrócenie procesu naprawy. Na przykład, naprawienie uszkodzonej przekładni poprzez wymiany części na nowe, wymaga demontażu, ustalenia które części należy wymienić, zamówienia tychże i dopiero ich instalacji. Zamawiając wcześniej zregenerowaną przekładnię, cały zespół można wymienić szybko i w dogodnym czasie.

Mikko Ilves, Kari Pitkänen, Marko Arpiainen, Jari Luoma-aho, Mika Vuorenmaa oraz Sami Liimatainen są naprawdę zadowoleni ze swoich nowych obiektów Reman.

 

 

Rosnący wybór

Oferta fabrycznie regenerowanych elementów układu napędowego dostępnych dla klientów, wzrosła w ciągu ostatnich pięciu lat z 20 do 120. Należą do nich przekładnie główne, układ zmiany kierunku jazdy przód/tył oraz przekładnie PowerShift dla różnych modeli ciągników – od serii A do serii T – a także starszych ciągników serii 6000 i 8000. Szerszy wybór oznacza, że regenerowane podzespoły mogą być wysyłane do klientów bezpośrednio z półki magazynowej.

 

 

Z kolei fabryka silników AGCO Power w Linnavuori zaopatruje klientów w regenerowane silniki, pompy wtryskowe i wtryskiwacze.

 

Kolejną zaletą regeneracji jest fakt, że regenerowane części do starszych modeli ciągników o wiele łatwiej można pozyskiwać niż fabrycznie nowe.

 

Komponenty kierowane do regeneracji najpierw podlegają dokładnemu myciu. Następnie są kontrolowane wzrokowo oraz przy wykorzystaniu specjalistycznych urządzeń diagnostyczno-pomiarowych. Jeśli element okaże się dobry, zostaje zakwalifikowany do regeneracji. Komponenty, które nie przeszły kontroli, są zastępowane nowymi. Wszystkie części podlegające zużyciu, takie jak łożyska i uszczelki, są zawsze wymieniane na nowe. Następnie podzespoły są ponownie montowane z uwzględnieniem wprowadzonych zmian producenta. Do wszystkich regenerowanych przekładni dodawane jest przełożenie obrotów zależnych WOM, ponieważ zmniejsza to liczbę wersji o połowę.

 

„Części regenerowane są objęte roczną gwarancją, ale tak naprawdę nie mamy żadnych reklamacji z tytułu gwarancji, więc nie ma o czym mówić. Przedstawiciele Valtra są bardzo zadowoleni z tej oferty, ponieważ naprawa przekładni jest pracochłonna, wymaga specjalnych narzędzi, wysokiego poziomu wiedzy specjalistycznej i doświadczenia”, mówi Luoma-aho.

 

 

 

Zalety Valtra Reman

  • Regenerowane podzespoły kosztują tylko 60–70% ceny nowych
  • Łatwo przewidzieć czas i koszt naprawy
  • Regeneracja wpływa na ochronę zasobów naturalnych
  • Części regenerowane i robocizna autoryzowanego serwisu objęte są roczną gwarancją
  • Technicy Valtra są ekspertami od przekładni i silników
  • Regenerowane przekładnie i silniki są dostarczane z wszystkimi wprowadzonymi wcześniej aktualizacjami producenta

 

PRZECZYTAJ POZOSTAŁE ARTYKUŁY NA BLOGU

WRÓĆ NA BLOGA

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
O FABRYCZNEJ REGENERACJI

VALTRA REMAN