share

Utrzymanie lotniska Halli: Valtra T254 Versu

Jonne Sällinen z zespołu obsługi technicznej firmy Finavia na lotnisku w Halli wyjaśnia, że ​​podczas testów ciągnik o mocy 300 KM przebił się przez zaspy śnieżne, które zatrzymały ciężarówkę o mocy 500 KM.

Lotnisko Halli posiada pas startowy o długości 2,6 km. Czyszczenie szerokiego pasa startowego podczas opadów śniegu wymaga przejechania kilkudziesięciu kilometrów. Valtra T254 Versu jest wyposażona w pług o szerokości 5,6 m z przodu oraz szczotkę i dmuchawę z tyłu. Kombinacja pracy szczotki i dmuchawy jest stosunkowo powolna, więc wyższa prędkość maksymalna ciężarówki nie jest tu zaletą.

PŁUG POZOSTAWIA CIENKĄ WARSTWĘ ŚNIEGU, KTÓRA JEST OCZYSZCZANA PRZEZ SZCZOTKĘ I WYMIATANA DMUCHAWĄ. POWIERZCHNIE PASÓW STARTOWYCH MUSZĄ BYĆ IDEALNIE CZYSTE , ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZNE STARTY I LĄDOWANIA, WYJAŚNIA SĘLLINEN.

Ciągnik jest nie tylko bardziej wydajny, ale także bardziej wszechstronny i wygodny w użyciu niż samochód ciężarowy.

– Kabina ciągnika zapewnia dobrą widoczność obu narożników pługa, gdzie samochód ciężarowy pozostawia martwe pole w prawym przednim rogu. Fotel operatora w ciągniku znajduje się na środku maszyny i zapewnia lepszą ogólną widoczność. Traktor jest tak wygodny do siedzenia i prowadzenia, że ​​rano odbywa się niemalżewyścig, aby ustalić, kto będzie nim jeździł.

W miesiącach letnich lotnisko nie ma zastosowania dla ciężarówek, w większości stoją zaparkowane. Ciągnik jest jednak wszechstronny.

– Traktor służy również jako kosiarka do trawy i spycharka. Jako narzędzie pracy ciągnik jest wyraźnie bardziej wszechstronny niż samochód ciężarowy.