share

Valtra T214 Direct w alpejskim kurorcie narciarskim

 

Praca na dużych wysokościach

Silvio Martinod jest odpowiedzialny za utrzymanie tras narciarskich, w tym za zakup i obsługę pojazdów w kurorcie narciarskim La Plagne w Savoie we Francji. Silivio przewodzi zespołowi 60 osób w okresie zimy (głównie kierowców) i 7 latem. Frédéric Olivier jest głównym kierowcą Valtry T214 Direct należącej do kurortu, która pracuje na dużych wysokościach.

Valtra T214 Direct została kupiona w 2016 roku. W zimie ciągnik jest używany do przygotowywania wszystkich tras do narciarstwa biegowego oraz do transportu śniegu, jeśli go brakuje. W tym celu jest wyposażona w pług odśnieżający z przodu oraz ratrak do formowania tras biegowych z tyłu. W lecie Valtra jest używana do odnawiana stoków, w tym do zbierania kamieni, ich kruszenia oraz wyrównywania, oraz do transportu ziemi, kompostu i kamieni.

Ciągnik jest szczególnie wszechstronny, ponieważ zimą może pracować na gąsienicach a latem na ogumionych kołach, co czyni go jedyną maszyną w kurorcie, która pracuje cały rok. Od momentu jego zakupu ciągnik przepracował już 750 godzin.

W 2017 kurort zamówił nowy ciągnik u lokalnego dealera, Serge Monod Equipment. Maszyna ta będzie wyposażona m.in. w układ jazdy tyłem TwinTrac, kabinę leśną Skyview, światła LED i inne opcje.

 

 

Doskonała wszechstronność zastosowań i obsługa posprzedażowa dealera

Dyrektor taboru drogowego jest zadowolony ze swojego dealera Serge Monod Equipment z siedzibą w Francin w Savoie, jak również z marki Valtra.

– Kiedy kupuję maszynę, przede wszystkim wykupuję kontrakt obsługi technicznej. Kupno maszyny to nic, wszystko jest związane z obsługą, jaką potem otrzymujesz. Valtra jest również dobrze znaną i rozpoznawalną marką, więc ufam Serge’owi – stwierdza Silvio Martinod.

Kilka powodów skłoniło Silvia do wyboru Valtry T214 Direct – szczególnie jej wszechstronność. W zimie może pracować na gąsienicach przy utrzymaniu tras narciarskich a latem, na kołach staje się ciągnikiem uniwersalnym wszechstronnego zastosowania.

– Jest pojazdem bardzo wygodnym w prowadzeniu. W tej maszynie czuję się zdecydowanie bardziej komfortowo gdy wjeżdżam na bezdroża, co nie miało miejsca w przypadku ciężarówek, których wcześniej używałem – dodaje kierowca Frédéric Olivier.

Dla Oliviera głównymi zaletami ciągnika są jego wygoda, widoczność, dźwiękoszczelność i łatwość obsługi. Wyposażony we wszystkie opcje „zimowe”, jak wycieraczki przedniej szyby o dużej powierzchni wycierania oraz podgrzewane szyby i lusterka, a także skuteczne ogrzewanie, ciągnik jest dobrze przystosowany do niskich zimowych temperatur.

Celem kurortu jest zachowanie środowiska górskiego przy użyciu maszyn, które powodują minimalne szkody, zapylenie i hałas. Silvio nie może się też doczekać, aby przetestować ze swoją Valtrą inne urządzenia.

La Plagne, Savoie, Francja

  • Personel: 730 pracowników w zimie, 150 w lecie
  • Powierzchnia do obsługi: 500 ha stoków narciarskich
  • Maszyny robocze: Valtra T214 Direct wyposażona w gąsienice w zimie oraz koła w lecie, dodatkowo samochody ciężarowe, pojazdy gąsienicowe, quady i skutery śnieżne.
  • Rodzaje prowadzonych prac: Budowa tras do narciarstwa biegowego, transport śniegu podczas pracy zimą. Usuwanie kamieni i ich kruszenie, transport, wyrównywanie tras do narciarstwa biegowego.

PRZECZYTAJ HISTORIE UŻYTKOWNIKÓW VALTRA

WIĘCEJ

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
O CIĄGNIKACH VALTRA

CIĄGNIKI VALTRA