share

Valtra jest kluczową marką AGCO

Według Erica Hansotia, który objął stanowisko prezesa zarządu i dyrektora generalnego AGCO w styczniu br., Valtra jest kluczową marką dla koncernu AGCO. W ostatnich latach poczyniono znaczące inwestycje w zakłady i produkty Valtry. Teraz nadszedł czas, aby wykorzystać te inwestycje i rozwijać się. Valtra była pionierem w podejściu zorientowanym na klienta oraz w dziedzinie usług cyfrowych – w przyszłości te obszary będą rozwijane jeszcze szybciej.

AGCO CEO Eric Hansotia

Nowy dyrektor generalny AGCO, Eric Hansotia, dorastał na wsi w stanie Wisconsin, na północy USA. W miejscu żyje wielu potomków Skandynawów. Tamtejsze rolnictwo jest bardzo podobne do tego z Europy Północnej – w Wisconsin znajdziemy znane ze starego kontynentu pola sianokosów, czerwone stodoły, zbelowane siano, podobne zboża, a nawet lasy.

– Byłem prezesem lokalnych organizacji młodzieżowych 4-H i Future Farmers of America, zaś rolnictwo zawsze mnie inspirowało, gdy dorastałem. Studiowałem inżynierię mechaniczną i przepracowałem przez 20 lat w firmie John Deere, zanim dołączyłem do AGCO w 2013 roku – mówi Hansotia.

Hansotia u poprzedniego pracodawcy dużo współpracował z Finami, a także mieszkał przez trzy i pół roku w Niemczech. Nauczył się pracować z ludźmi z wielu różnych kultur.

– Amerykanie są jak brzoskwinia: miękcy na zewnątrz, ale twardzi w środku. Łatwo jest z nimi rozmawiać o przysłowiowej pogodzie, ale w środku każdego siedzi twarda pestka, przez którą trudno przebić się do wnętrza. Finowie są z kolei jak kokos: na zewnątrz wydają się twardzi, lecz wnętrze mają bardzo ciepłe.

 

Valtra jest liderem zorientowania na klientów

Hansotia uważa, że Valtra jest firmą wiodącą w działalności zorientowanej na klientów oraz pod względem rozwiązań cyfrowych.

– Valtra wyprzedza o głowę, ba, głowę z ramionami inne firmy pod względem zorientowania na klienta. Pracownicy Valtry bardzo skupiają się na konsumencie. Chcemy, aby cały koncern AGCO zaczął tak działać. Rozwiązania z myślą o klientach są dla Valtry wykonalne, bo pracownicy Valtry znają się na rolnictwie. Dobrym tego przykładem jest SmartTouch, którego interfejs ma tylko dwa poziomy. Unlimited Studio to również oferta niespotykana w całej branży.

Hansotia uważa, że zorientowanie na klienta i indywidualne podejście Valtry do odbiorców pozwoliły firmie dotrzeć do bardzo specyficznych grup odbiorców, od lotnisk po siły zbrojne. Możliwość dostosowania usług i produktów do potrzeb klienta, technologie rolnictwa precyzyjnego i usługi cyfrowe również spełniają realne potrzeby rolnictwa.

 

Działalność Valtry podwaja tempo

Niedawno ukończono budowę nowego centrum logistycznego w fabryce Valtry w Suolahti. Obecnie trwa tam budowa nowej lakierni. Ponadto w fabryce silników w Linnavuori zrealizowano inwestycje o wartości ponad 100 mln euro. Znacznie zainwestowano również w rozwój nowych modeli ciągników Valtra.

– Valtra jest kluczową marką dla AGCO, a te inwestycje odzwierciedlają wiarę koncernu w Valtrę i pracę nad jej rozwojem – podkreśla Hansotia.

Gama produktów Valtry nie zostanie rozszerzona w Europie na przykład o kombajny, mimo że są one dostępne na rynku brazylijskim, zaś sieć sprzedaży nie zostanie również rozszerzona na nowe kontynenty. Strategia marki polega na rozwoju działalności w oparciu o istniejącą ofertę produktów, na obecnych rynkach. Nasili się również współpraca wewnętrzna pomiędzy oddziałami Valtry w Brazylii i Europie.

– Zawsze zaskakuje mnie niski udział Valtry w rynku poza Skandynawią i Brazylią. Wierzę, że produkty i usługi Valtry są na tyle dobre, że marka może podwoić wielkość w ciągu 5, 10 lat, i to dzięki obecnym produktom, na obecnych rynkach zbytu. •

Eric Hansotia objął stanowisko prezesa zarządu i Dyrektora Generalnego AGCO w styczniu 2021 roku. Hansotia potwierdza, że Valtra jest kluczową marką dla AGCO, w którą mocno zainwestowano i jest ona liderem w wielu dziedzinach – w tym zorientowania na klientów.

Eric Hansotia

Pochodzenie: Wisconsin, USA

Stanowisko: Prezes zarządu i dyrektor generalny AGCO

Wiek: 51

Wykształcenie: Magister inżynier mechaniki, MBA

Doświadczenie zawodowe: John Deere, od 2013 r. – AGCO