share

Sposoby na zwiększenie produktywności i zysku w rolnictwie

Dla dużych gospodarstw rolnych i przedsiębiorstw rolnych czas jest ważnym aspektem. Wyjście na pole, gdy pogoda jest dobra, zanim plony zepsują się przy następnym deszczu, często oznacza mniejsze możliwości manewru i długie dni zbiorów. Wraz z rosnącymi kosztami rośnie presja na oszczędność zarówno czasu, jak i paliwa. W tym artykule przyjrzymy się kilku sposobom na zaoszczędzenie czasu, obniżenie kosztów, poprawę wydajności, a tym samym ochronę zysku.

Zwiększanie produktywności i zysku w rolnictwie

Prawidłowe smarowanie ciągnika pozwala zaoszczędzić pieniądze i zapobiega przestojom 

Wszyscy wiemy, że aby utrzymać ciągnik w dobrym stanie, należy regularnie sprawdzać i uzupełniać punkty smarowania. Ale może się to wydawać czasochłonnym procesem. Jednak brak smarowania może prowadzić do uszkodzenia łożysk, co z kolei oznacza przestoje i kosztowne naprawy. Podczas gdy środek smarny może stanowić około 3% całkowitych kosztów serwisowania niektórych maszyn, może wpływać nawet na 40% kosztów serwisowania, jeśli smarowanie nie jest wykonywane prawidłowo. Ponadto ręczne smarowanie może prowadzić do nadmiernego zużycia środka, co nie jest dobre ani dla portfela, ani dla środowiska.

Centralny układ smarowania Valtra Unlimited

Na szczęście Valtra Unlimited ma rozwiązanie problemu ręcznego smarowania ciągnika. Centralny układ smarowania zawsze zapewnia optymalną ilość smaru we właściwych punktach. Eliminuje to potrzebę czasochłonnego i pracochłonnego smarowania ręcznego. Układ jest montowany w studio Unlimited w fabryce Valtra w Suolahti i jest dostępny dla ciągników serii N, T i nowej serii Q. Wielu rolników i usługodawców zdaje sobie sprawę, że decydując się na zamontowanie centralnego układu smarowania w nowym ciągniku, nie tylko oszczędzają czas i pieniądze, ale także wydłużają jego żywotność, zwiększają jego wydajność i niezawodność oraz poprawiają bezpieczeństwo. Istnieje kilka powodów, za przyczyną których automatyczne układy smarowania są lepsze od ręcznego smarowania. Po pierwsze, układ działa w sposób ciągły. Nie ma możliwości, aby jakikolwiek operator smarował tak często, jak zautomatyzowany system. Taka częstotliwość smarowania oznacza, że w przegubach zawsze znajduje się trochę smaru, który działa jak bariera zapobiegająca przedostawaniu się do nich brudu. Ponadto automatyczny układ centralnego smarowania działa podczas pracy ciągnika. Oznacza to, że świeży środek smarny jest dostarczany do ruchomych części, poprawiając kontakt powierzchniowy a także dystrybucję w całym punkcie smarnym.

Poprawa przyczepności, obniżenie zużycia paliwa i zmniejszenie zagęszczenia gleby

Istnieje różnica między znajomością właściwego ciśnienia w oponach ciągnika dla danego zadania... a rzeczywiście zmienianym ciśnieniem. Jest to prawdopodobnie jeden z obszarów, w którym praktyka i teoria nie zawsze się z sobą zgadzają. Chociaż powszechnie wiadomo, że nieprawidłowe ciśnienie w oponach może zmarnować 20-40% mocy silnika, wielu kierowców nadal nie zadaje sobie trudu, aby zmienić ciśnienie w oponach ciągnika, ustawiając inne dla pracy, a inne dla transportu.

Nieprawidłowe ciśnienie w oponach wpływa nie tylko na  zużycie paliwa. Gdy opony są nadmiernie napompowane, ich powierzchnia styku z glebą jest zmniejszona. Powoduje to większy nacisk na glebę i może powodować poślizg oraz zwiększa zagęszczenie gleby. — Jeśli nadal masz jakiekolwiek wątpliwości co do problemów związanych z zagęszczaniem gleby, przeczytaj nasz niedawny blog „Jak rolnicy mogą uniknąć zagęszczenia gleby“. Z drugiej strony niższe ciśnienie w oponach oznacza zwiększony opór toczenia. To zła wiadomość dla transportu, ponieważ zużycie paliwa rośnie. Dostosowanie ciśnienia w oponach ciągnika do właściwego dla danej pracy pozwala zaoszczędzić do 15% paliwa.

Prosty sposób na oszczędzanie paliwa

Jesteśmy dobrze przygotowani do korzystania z technologii w inteligentnym rolnictwie, aby zmniejszyć nakłady, obniżyć zużycie paliwa i zwiększyć plony. Istnieją jednak innowacje technologiczne, które mogą pomóc również w inny sposób. Valtra Unlimited może fabrycznie zamontować centralny system pompowania opon w nowych ciągnikach serii N, T i Q. Centralny system pompowania opon dostosowuje ciśnienie w oponach ciągnika zgodnie z preferencjami użytkownika. System wykorzystuje ISOBUS i daje się łatwo sterować za pomocą prostego terminala SmartTouch. Ustawienia mogą być przechowywane, dzięki czemu zmiana ciśnienia, powiedzmy między orką a jazdą do gospodarstwa następnego klienta, jest prosta i wymaga zaledwie kilku kliknięć. Podobnie jak wiele rzeczy z podłokietnika SmartTouch, proces jest prosty i łatwy.

Rozwiązania rzeczywistych codziennych problemów rolnictwa.

Inteligentne rolnictwo zlikwidowało wiele ręcznej pracy w rolnictwie i zwiększyło wydajność. Polegamy na naszych inteligentnych ciągnikach rolniczych przy obliczaniu stosowanych dawek, a nawet przy sterowaniu bez naszego udziału. Dlaczego nie zainwestować w technologie, takie jak Centralny układ smarowania i Systemy pompowania opon, które oszczędzają czas i pieniądze w ten sam sposób? Sprawdź, co jest dostępne dla ciągników Valtra z Unlimited Studio.