share

Niezawodny pojazd serwisowy Valtra

Dobrze wyposażony pojazd serwisowy zapewnia pomoc wszędzie tam, gdzie jest ona potrzebna – nawet na środku pola. Przedstawiamy imponujący, dostosowany do potrzeb klienta pojazd serwisowy, z którego korzysta dealer Valtra w miejscowości Pirkkala (Finlandia). Został on w pełni wyposażony przez mechaników Marko Siltalę i Mattiego Lyytikäinena tak, aby spełniał ich konkretne potrzeby. Wykorzystywany jest do obsługi serwisowej nie tylko ciągników, ale także kombajnów i innych maszyn rolniczych.

Omawiany pojazd to najkrótszy i najniższy model Volkswagena Craftera z napędem na cztery koła, który pozwala na dojazd do ciągników i kombajnów stojących w polu.

Filtry kabinowe dla ciągników są składowane pod stołem przednim. W pojeździe znajdują się również filtry oleju dla wszystkich modeli Valtra, które wprowadzono od 1995 roku.

Sprężone powietrze jest wytwarzane przez sprężarkę elektryczną i służy do pompowania opon oraz czyszczenia chłodnic i gniazd zasilania. 25-metrowy wąż sprężonego powietrza jest zwijany w pobliżu przesuwnych drzwi bocznych, tak aby nie musiał być rozwijany w deszczu.

Magnetyczne światło robocze z długim przewodem można podłączyć do gniazda dogodnie położonego w słupku drzwi bocznych.

Energię elektryczną zapewnia generator. Pojazd można także podłączyć do instalacji elektrycznej gospodarstwa. W pojeździe znajdują się również falownik i ładowarka akumulatorowa do różnych narzędzi, takich jak bezprzewodowe klucze udarowe.

Narzędzia ręczne przechowywane są w długich szufladach, z dostępem przez drzwi boczne. Eliminuje to konieczność nieustannego wysiadania z i wsiadania do pojazdu w celu pobierania narzędzi, ponieważ można po nie sięgać, stojąc na zewnątrz. Wszystkie narzędzia mają swoje wyznaczone miejsca we wkładzie piankowym, co ułatwia sprawdzanie, czy żadnego z nich nie brakuje.

Pompa elektryczna doprowadza oleje smarowe do węża i pistoletu. Do każdego z trzech olejów przeznaczono osobny pistolet wyposażony w precyzyjny przyrząd pomiarowy.

W pojeździe na stałe zamontowano zbiorniki oleju silnikowego FS (75 l), oleju przekładniowego XT60+ (150 l) oraz oleju do osi przedniej 80W-90 LS (75 l). Zużyty olej jest zbierany do 60-litrowych beczek.