share

Serwisuj ciągnik przed sezonem

Zapewnienie serwisowania ciągników, kombajnów i ich osprzętu poza sezonem jest bardzo korzystne. Kolejki są krótsze, a wiele punktów dealerskich oferuje pozasezonowe rabaty.

„Obsługa zapobiegawcza może zmniejszyć ryzyko wystąpienia problemów ze sprzętem w sezonie. Gdy maszyna nie jest używana przez resztę roku, mechanik serwisowy może ją dokładnie sprawdzić, usunąć usterki i określić potencjalne problemy” – mówi Johann Holzmaier, szef serwisu Valtra w Niemczech.

Zaplanowany przegląd lub naprawa powinna zostać przeprowadzona po odpowiedniej liczbie godzin użytkowania ciągnika, ale Holzmaier zwraca uwagę, że serwis ciągnika można wykonać do 50 godzin przed lub po wykonaniu optymalnego przebiegu. Ponadto przegląd i wymianę oleju można wykonać również pomiędzy planowymi wizytami serwisowymi. Wszystkie ciągniki powinny być serwisowane przynajmniej raz w roku, nawet jeśli są użytkowane krócej niż przez 500–600 godzin rocznie.

„System telemetryczny Valtra Connect umożliwia serwisowi – jeśli klient wyrazi na to zgodę – sprawdzenie różnych parametrów ciągnika, a także godzin pracy. Dzięki tym informacjom serwis dealera może zaproponować optymalny termin wykonania obsługi danego ciągnika”, mówi Holzmaier.

Serwisowanie ciągników z wyprzedzeniem jest mniej kosztowne niż ich naprawa w szczytowym okresie prac. Obsługa techniczna i przeglądy poza sezonem przynoszą korzyści zarówno klientowi, jak i dostawcy serwisu.

Nie ma Przegranych

Serwisowanie ciągników w okresie poza sezonem przynosi korzyści zarówno klientom, jak i autoryzowanym serwisantom. W szczycie sezonu mechanicy zwykle mają pełne ręce roboty, a czas oczekiwania klientów może się wydłużyć.

Największą korzyścią dla właścicieli sprzętu jest oczywiście fakt, że serwisowanie ciągników w okresie poza sezonem zapewnia niezawodną pracę ich maszyn w szczycie prac. Problemy spowodowane awarią maszyny mogą równać się znacznym stratom podczas żniw.

Pozasezonowe serwisowanie maszyn może również zaoszczędzić wiele nerwów, ponieważ rolnicy i wykonawcy usług mają setki innych zadań, którymi należy się zająć w okresie prac polowych.

Oczywiście, jeśli ciągnik jest intensywnie wykorzystywany, czasami nie można uniknąć wykonania przeglądu w okresach najbardziej nasilonych prac. W takich sytuacjach opłaca się zarezerwować wizytę serwisu z dużym wyprzedzeniem.

Okres międzyobsługowy dla nowych ciągników Valtra N i T wynosi 600 godzin, czyli o 20% dłużej niż w starszych modelach. Ułatwia to planowanie wykonania przeglądów poza sezonem. Dłuższy okres międzyobsługowy w połączeniu z prostszymi procedurami serwisowymi, pomaga również obniżyć koszty serwisowe o około 20%. Dzięki temu można przykładowo na 5000 godzin użytkowania zaoszczędzić kwoty liczone w tysiącach złotych.

Zalety

  • Krótszy czas oczekiwania
  • Możliwe zniżki
  • Niezawodność w szczycie sezonu
  • Zapobieganie jest zawsze tańsze od naprawy
  • Prace wykonywane na czas
  • Zrównoważenie obciążeń w czasie

PRZECZYTAJ POZOSTAŁE ARTYKUŁY NA BLOGU

WRÓĆ NA BLOGA

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
O REGULARNYM SERWISOWANIU

SERWISOWANIE