share

Mikko Lehikoinen został nowym dyrektorem zarządzającym Valtra

„Valtra to wspaniała firma z silnym zespołem”

Po tym, jak Jari Rautjärvi ogłosił przejście na emeryturę po 30 latach kariery w Valtrze, jego następcą na stanowisku dyrektora zarządzającego został mianowany Mikko Lehikoinen. Lehikoinen pracuje w firmie Valtra od 15 lat, ostatnio na stanowisku wiceprezesa ds. marketingu EME.

Mikko Lehikoinen objął stanowisko Dyrektora Zarządzającego Valtry na przełomie roku z zamiarem znacznego zwiększenia udziału Valtry w rynku europejskim.

 

„W ostatnich latach udział Valtry w europejskim rynku stale rósł i obecnie wynosi 7,2 %. Obecny zespół jest w stanie doprowadzić Valtrę do ponad 10-procentowego udziału w rynku europejskim w 2028 roku. Ponadto Valtra jest jedną z najpopularniejszych marek ciągników w Ameryce Południowej, i ma również silną pozycję na innych rynkach, takich jak Australia i część Azji”, powiedział Lehikoinen.

 Zespół Valtra odniósł sukces w wielu obszarach – zaangażowanie pracowników, zadowolenie klientów, bezpieczeństwo pracy, rolnictwo precyzyjne i produkty dostosowane do potrzeb klientów – i to one będą stanowić podstawę wzrostu również w przyszłości.

„Nasza pozycja staje się cały czas lepsza, a nasza obsługa klienta jest dobra. Ponadto, w ostatnim roku bardzo rozwinął się system doświadczenia klienta. Francja pozostaje od dłuższego czasu naszym największym rynkiem, podczas gdy Niemcy są naszym najszybciej rozwijającym się rynkiem – co oznacza, że Valtra ma silną pozycję w największych krajach rolniczych Europy. Zapewnienie dobrego doświadczenia klientów może być realizowane tylko przez zaangażowanych i kompetentnych pracowników – a Valtra musi być najlepszym pracodawcą w oczach kompetentnych ludzi”, powiedział Lehikoinen.

Inwestycje w fabrykę i modele ciągników

AGCO zainwestowało ogromne środki w ludzi, fabrykę Valtra w Suolahti, fabrykę silników AGCO Power w Linnavuori oraz modele ciągników Valtra.

„W 2023 r. przeszkoliliśmy wszystkich pracowników w zakresie przekonań kulturowych AGCO. Ponad 600 pracowników wzięło udział w jednodniowym szkoleniu na temat tego, jak zasady „Farmer First! Speak Up! Team Up!” (Rolnik jest najważniejszy! Wypowiedz się! Współpracuj!) zostały wdrożone w naszych działaniach i oceniliśmy, w jaki sposób te trzy przekonania kulturowe mogą zostać wykorzystane do osiągnięcia naszych przyszłych celów”, dodał Lehikoinen.

„Nasze inwestycje w fabryki mają na celu zwiększenie mocy produkcyjnych, wydajności i jakości. Przykładowo, nasza nowa fabryka przekładni umożliwi nam rozpoczęcie samodzielnej produkcji wszystkich przekładni bezstopniowych. Ponadto, posiadamy zupełnie nową lakiernię, laboratorium rozwoju produktów i centrum logistyczne. Teraz musimy pokazać, że warto inwestować w Finlandii również w przyszłości i że takie inwestycje będą najbardziej produktywne.

Kilka lat temu Valtra oferowała w Europie cztery serie ciągników, dziś jest ich siedem. Oferta obejmuje ciągnik odpowiedni do uprawy winorośli i orania łąk, nie zapominając o pracach komunalnych i leśnych. Sukces serii Q poskutkował zwiększeniem udziału rynkowego Valtry w ubiegłym roku. Następnie przyszła kolej na nową serię S, która zostanie zaprezentowana w Europie podczas pokazów Smart Tour oraz targów rolniczych.

„Ponad jedna trzecia naszych klientów chce mieć w swoich ciągnikach sprzęt Unlimited. Żaden z naszych konkurentów nie jest w stanie dostarczyć tak wysoce dostosowanych ciągników na taką skalę”, podkreśla Lehikoinen.

 

Tekst Tommi Pitenius Zdjęcia Archiwum Valtra