Nowe akcenty w modelach Valtra HiTech i Serii S Artykuły prasowe

27.01.2011

W przyszłym roku nastąpi istotna zmiana w silnikach zasilających modele Serii S. Zaprezentowane w 2008 r. ciągniki Valtra Serii S jako pierwsze na świecie wykorzystywały system oczyszczania spalin SCR- selektywnej redukcji katalitycznej).

W związku z nowymi przepisami regulującymi poziom emisji spalin, w Serii S wprowadzono technologię SCR drugiej generacji. Wiąże się to ze zwiększeniem ilości wtryskiwanego dodatku AdBlue do spalin, co umożliwia skuteczniejsze przetwarzanie gazów spalinowych w katalizatorze. Wprowadzenie nowej technologii wyznacza nową generację traktorów Serii S. Nowe modele otrzymują oznaczenia zakończone cyfrą 3 i będą to S233, S263, S293, S323 i S353.

We wszystkich ciągnikach HiTech Serii T i N będzie dostępna pompa hydrauliczna o wydatku 90 l/min (z wyjątkiem modeli N82 i N92). Jeden z bloków hydraulicznych zostanie dodatkowo wyposażony w szeregowy zawór z regulacją przepływu. Nowa opcja hydrauliki została zaprojektowana w odpowiedzi na potrzeby  klientów. Pompa o wydajności 73 l/min będzie nadal dostępna.

Dla modeli Versu i Direct Serii N będzie dostępna kabina z doskonałą widocznością boczną (SVC), stworzona specjalnie do prac drogowych, na przykład koszenia poboczy. Prawą ścianę kabiny SVC stanowi szyba z bezpiecznego, odpornego na uderzenia poliwęglanu, a zastosowanie tylko dwóch słupków zapewnia doskonałą widoczność. Okno boczne ma też wycieraczkę, a jeśli będzie potrzebna jeszcze lepsza widoczność, można  zastosować węższy błotnik. Kabina SVC360 łączy widoczność boczną kabiny SVC z widocznością górną typową dla kabiny leśnej - to unikalne rozwiązanie Valtra. Kabina SVC była dotychczas dostępna jedynie w modelach HiTech Serii N, lecz teraz daje zupełnie nowe możliwości. Połączenie kabiny SVC z nowym modelem Direct Serii N z przekładnią bezstopniową i układem hydraulicznym o wydajności 160 l/min, stanowi idealną kombinację do prac drogowych.

Do modeli Serii N i T dostępny jest hydraulicznie sterowany dolny zaczep transportowy, z możliwością ruchu w górę, w dół, do przodu i do tyłu. Możliwość cofania zaczepu oznacza lepszą widoczność haka i łatwiejsze podłączanie przyczep. Nowy mechanizm działa niezawodnie nawet w skrajnych warunkach pogodowych, na przykład w błocie.


« Powrót na stronę główną