Nowa opcja Valtra Unlimited: Przegubowa konstrukcja w modelach Direct z serii N Artykuły prasowe

13.02.2014

Przez wiele lat Valtra oferowała szereg ciągników o przegubowej konstrukcji. Najbardziej znane z nich to Terra, seria X, F-line i seria XM. Przegubowy system kierowania jest ponownie dostępny jako opcja w studiu Valtra Unlimited w modelach Direct  serii N.

Najnowsze rozwiązanie łączy przegubową  konstrukcję z układem sterowania kół przednich, co sprawia, że ciągnik staje się wyjątkowo zwrotny. W pewnym zakresie prac może nawet być prowadzony „psim chodem”, co zmniejsza ugniatanie gleby podczas wykonywania prac polowych oraz umożliwia odśnieżanie lub zamiatanie dróg bezpiecznie wzdłuż pobocza. Przegubowa konstrukcja i skręt przednich kół są zautomatyzowane w taki sposób, że zakres ruchu przegubu zmniejsza się wraz ze wzrostem prędkości. Przy dużych prędkościach ciągnik jest kierowany normalnie za pomocą przednich kół. W zależności od warunków pracy operator może wyregulować przełożenie pomiędzy ruchem przegubu ciągnika, a skrętem kół przednich.

Układ ten jest dostępny jako opcjonalne rozwiązanie w modelach Direct: N123, N143 i N163. Ciągniki N163 Direct wyposażone w przekładnię bezstopniową mają potężny układ hydrauliczny o wydatku 160 l/min, usztywnienie wychylenia przedniej osi i  dysponują mocą 171 KM w trybie transportowym i pracach z WOM oraz ekonomiczną prędkością jazdy EcoSpeed, maksymalnie 42 km/h przy zredukowanych obrotach silnika. Ciągniki mogą być wyposażone w standardowe ładowacze czołowe Valtra lub w specjalnej wersji wzmocnionej. Ciągnik N163 Direct o konstrukcji przegubowej jest dłuższy o 60 cm i cięższy o 300 kg od modeli w wersji standardowej. Rozkład masy wynosi 45 procent na oś przednią i 55 procent na oś tylną.

Do ciągników w wersji przegubowej  dostępne są te same opcjonalne elementy wyposażenia co do innych ciągników Valtra, w tym między innymi: stalowy zbiornik paliwa do prac leśnych i kabina SVC o zwiększonym polu widzenia do zastosowań komunalnych.

Opcja przegubowej konstrukcji ciągnika z automatyką układu kierowania została opracowana wspólnie z partnerami Valtry, firmami Afcon Oy i LH Lift Oy.

Wcześniejsze badania wskazują, że ciągniki przegubowe mogą wykonywać zadania ładowaczem czołowym o 35-40 procent szybciej niż ciągniki standardowe. Wydajność została zwiększona zarówno poprzez lepszą zwrotność jak również przez skrócenie drogi manewrowania.

Przegubowy model N163 Direct był testowany zimą i wiosną 2014 roku. Seryjna produkcja będzie wprowadzana stopniowo z udziałem studia Valtra Unlimited przed końcem roku 2014.

 


« Powrót na stronę główną